Tuesday 5 December 2017

Pengalaman di Mobile Book Cafe

5 Dec 2017


                 Hari ini aku gerak dari rumah pukul 7.40 a.m .....aku naik ngan akak aku hari nihh gi kerje ....semalam aku sambung update data into system ....almost siap dah.....pastu aku buat poster for tahun baru ....semalam kitorang lunch awal sebab ain da lapar katenye....tapi takde la awal mane ...pukul 12.30 p.m .....time kitorang tengah lunch tu ade orang domino's datang bgi brief pasal voucher diorang kat kitorang ...katenye promotion hanya minggu ni saja rugi kalau tak ambil....tapi kitorang decide tak nak beli sebab kitorang pon bukan selalu  makan domino's....


                 After lunch , aku try promote novel-novel terpakai di page fb ...aku promote gak kat instagram, group whatsapp dan status whatsapp .... mula-mula kecewa gak sebab takde sambutan ....hurmm....tapi nasib baik kawan-kawan bagi sokongan....katenye sabarlah nanti2 ade la yang beli tu....



               Sebelah petang pulak en. mad buat meeting....en.mad bagi pendedahan dekat kami semua tentang pengalaman yang telah di tempuh sepanjang bertugas dalam bidang ICT.... pahit manis kehidupan pasti akan ditempuhi sebagai seorang manusia...tidak kiralah kecil atau besar dugaan, cabaran dan risiko yang perlu di tanggung bukan semasa kerja sahaja malahan selagi kita masih bernafas di dunia pinjaman ini......bak kata orang "pengalaman mematangkan kita" .... bukan dari pengalaman kita sahaja kita boleh ambil iktibar tetapi daripada pengalaman orang lain juga kita boleh jadikan pedoman dalam hidup kita... Biasa lah asam garam kehidupan. Kadang tu, kita di atas dan kadang juga kita di bawah. Takda guna juga kalau kita mengeluh dengan apa yang kita lalui, sampai bila nak majukan diri. Ye dok?


             











             




No comments:

Post a Comment